DE|EN

1930er - Aufmärsche und Flammen

from the audio walk Wo die Zeit Ihre Eile verliert - Hörspaziergang Friedenau | Berlin

Price: 11.99 €
Wo die Zeit Ihre Eile verliert - Hörspaziergang Friedenau
15 Stations
100:10 min Audio
4.3 km directions_walk favorite 142
1930er - Aufmärsche und Flammen

Als Fünfjähriger freute sich Hellmut Stern über die Marschkapellen, ihn faszinierten die Uniformen der SS. Als Elfähriger wurde er Zeuge der brennenden Synagogen. Er floh mit seinen Eltern nach China. Nach 23 Jahren im Exil kehrte Stern nach Berlin zurück und wurde erster Geiger der Berliner Philharmoniker unter Herbert von Karajan.

Foto: stadt im ohr


Listen to the audio tour now - ideally in full screen view.

Or use the app for listening to the audio walk on site:

1
Install guidemate app Available in the app & play stores.
2
Open audio guide (in installed app) More guides available
3
Start the tour on site! Audio, map & infos - also available offline.

Tours

Search Redeem voucher Audio tours by city Blog

Account

Register

Support

FAQ Guide to guide

About us

Prices and conditions Affiliate Program Press info Technology Terms and conditions Privacy Legal notice